Як розпочати ранкові пробіжки за допомогою маркетинга

2 Червня 2017 10:55

poradumo.pp.ua

Відомий маркетолог Вікторія Єсауленко впевнена: саме маркетинг керує світом. За словами експертки, ми купуємо те, що диктує маркетинг, йдемо туди, куди підказує маркетинг і вчимося у тих, хто хороший в маркетингу.

Однак, нас цікавить те, як підготуватися і все ж розпочати пробіжки за допомогою маркетингових інструментів?

Маркетинг – це мистецтво передбачити потребу людини і запропонувати їй максимальне задоволення, отримавши при цьому фінансову вигоду для себе. (Мистецтво існує не абстрактно – у нього є певний набір важливих інструментів. У нашому випадку ми маємо справу з потребою бігати.

Все в житті має починатися з дослідження.

Досліджуємо себе, найближчий парк або стадіон, наявність всього необхідного, включаючи бажання. На підставі дослідження проводимо аналіз, а на базі аналізу – висновки. О котрій потрібно прокидатися, щоб пробіжки вписалися в розклад дня; скільки разів на тиждень ви готові бігати і скільки разів на тиждень це потрібно для досягнення поставлених цілей. І, звичайно ж, що необхідно докупити, щоб стати повністю екіпірованим.

Переходимо до найважливішого, з точки зору експертки, інструменту – макетинг-міксу, або 5P

Маркетинг-мікс – це маркетингова теорія, що базується на п’яти основних відправних точках маркетингового планування: product (товар, послуга), price(ціна), place (місце), promotion (просування). Цю теорію американський вчений Джером Маккарті розробив ще в 60-х роках минулого століття. Відтоді людство розвинулося настільки, що конкуренція перетворила маркетинг із продукт-орієнтованого на клієнт-орієнтований. Саме тому сучасний маркетинг-мікс складається з п’яти «Р»– до перерахованих підпунктів додаються люди, на яких продукт або послуга розраховані. Тобто, people (цільова аудиторія).

В нашому випадку, product – це біг. Він нам теоретично потрібен, а практично у нас його немає. Price– вартість спортивного одягу на різні сезони, бігових кросівок (обов’язково), обважнювачів (можливо). Place – місце бігу в нашому серці, в майбутніх м’язах і в найближчому парку. Promotion – кошти самопереконання (що бігти не просто потрібно, а дуже хочеться). Тут краще всього скористатися дзеркалом на повний зріст. Станьте рівно і включіть уяву – в кінці літа ви будете виглядати (і почуватись) куди стрункіше і підтягнутіше. Можна також зайти в Google і ввести, наприклад, запит «Меггі Вессі» – щоб візуалізація була предметною. People – це ви (пряма цільова) і всі ті, хто будуть милуватися і насолоджуватися вашою стрункою спортивною фігурою (непряма аудиторія).

Важливий елемент і інструментарій маркетингу – сервісне обслуговування. Вам доведеться дуже акуратно доглядати за екіпіруванням, і особливо ретельно – за п’ятим Р, тобто за собою. Бажано зменшити або взагалі виключити вживання того, що може зашкодити вашому здоров’ю. Давати вашій цільовій аудиторії можливість виспатися і відпочивати, добре годувати, і взагалі пестити, плекати і берегти.

Звичайно, потрібно враховувати наявність головного конкурента нашого продукту – сну. Перемогти цього конкурента нелегко, але можна. У цьому допоможуть правильно поставлені цілі. Якщо мета – бути здоровим, активним і тримати себе в прекрасній фізичній формі, саме біг у цьому допоможе. Якщо мета – проводити більше часу на свіжому повітрі (для мене, наприклад, це найважливіша мотивація, оскільки я постійно перебуваю в офісі), ранкові пробіжки – найкращий інструмент. Якщо ж – познайомитися з якими-небудь прекрасними бігунами або бігунками, з цим теж не буде жодних проблем, особливо зараз, у сезон.

Для будь-якого продукту або послуги найважливіше із завдань – визначити своє позиціонування. Іншими словами, яке місце ранкова пробіжка займає у вашій голові. Завдання маркетингу в тому, щоб важливість бігу превалювала над важливістю конкурента (сну). Яку вигоду отримає цільова аудиторія, якщо вона віддасть перевагу бігу, а не сну? Які потреби задовольнить споживач, бігаючи, а не вдаючись до сну? Чим біг перевершує конкурента і відрізняється від альтернативних можливостей (фігурного катання або веслування на байдарках)?

Стратегія позиціонування завжди повинна враховувати емоційний вплив продукту на перспективного споживача (вранці бігати – це колосальне задоволення, це любов і чарівність мого життя), а також його вплив на стиль життя або рід діяльності цільової аудиторії (спосіб життя стане більш здоровим і змістовним, почуття власної гідності посилиться, зросте впевненість у собі).

Сподіваємось, ми вас переконали! 🙂

За матеріалами “Новое время”.