Ukraine Now UA: Навіщо Україні власний бренд

10 Травня 2018 22:43

Ukraine Now UA: Навіщо Україні власний бренд

Над розробкою лого працювали майже рік. Тестували ж різні варіанти на фокус-групах з Великої Британії, Німеччини та Польщі.

Зрештою,  обрали переможцем бренд Ukraine Now від агенції Banda Agency, яка раніше розробляла лого Євробачення-2017 та новий брендинг для ВДНГ.

Передбачається, що на його основі буде розроблений модульний бренд-бук, який представлятиме Україну по всьому світу. Логотип пропонується використовувати для презентацій та інформаційних продуктів, а також як наліпки на речі.

Ми зробили добрий крок, аби почати брендувати нашу країну.”

На сайті розробника наголошують: Україні потрібен “такий бренд, який продемонструє нас як відкриту сучасну країну, де відбувається все найцікавіше саме зараз”. Пропонують “примірити” нове лого до реалій країни.

БРЕНДИ ІНШИХ КРАЇН

Насправді нинішнє лого для нас – не перша спроба. У 2010-му, перед стартом Євро-2012, Україна почала працювати над розробкою лого.

Тоді на конкурсі переміг Андрій Крисенков із Saatchi & Saatchi.

Експерти поставилися до новинки скептично. Більшість зауважили: зображенню бракує сучасності. Сонечко надто вже фолкове і XXI століттю не пасує.

В інших країнах одним логотипом теж не обмежуються. Так, у Чехії лого бренду гучно обирали у 2006-му. Робота тривала кілька років, і зрештою зупинилися на лого від студії Side2. У кольорові “хмарки” пропонувалося розміщувати будь-які символи і цитати. Щоправда, від хвилі нещадної критики авторів це не захистило. Скептики нарікали: може, кольоровість – це і добре, але нічого національного у картинці немає.

Щоправда, на цьому експерименти не закінчилися – у 2012-му туристичний комітет країни оголосив конкурс на нове лого. Переможцям заплатили $119 тис.

Вірменським дизайнерам перепало, але не тільки грошей. Люди не хотіли миритися з тим, що держава виділила аж $400 тис. на розробку картинки, яку у мережі вщент розкритикували. У підсумку, робота затяглася на два роки.

Ось так виглядає туристичний бренд Грузії.

Деякі з лого брендів інших країн вже намозолили очі. Приватні компанії користуються можливістю розміщати їх на власних буклетах.

У США вирішили окрему увагу приділити туризму, зокрема, запустивши офіційний сайт країни для мандрівників.

РЕЙТИНГИ БРЕНДІВ

Між тим, кроків залишається ще багато, і одним лого не обійтися. Зокрема, у Україна нещодавно приєдналася до рейтингу International brand index, який визначає популярність брендів країн, і наступного року візьме участь у оцінці. Місце у рейтингу зумовлюється шістьма показниками. Це здатність країни приваблювати імігрантів на інвесторів, оцінка якості її продукції у світі, інтерес туристів, сприйняття культури, влади та загалом народу країни.

Наразі у п’ятірку лідерів входять Німеччина, Франція, Британія, Канада, Японія.

В іншому рейтингу від Bloom Consulting Україна почувається доволі впевнено: посіла 32-гу позицію за привабливістю бренду для туристів у Європі, випередивши дев’ять країн і 18-те місце на континенті за привабливістю бренду у торгівлі.

Безумовно, для досягнення кращих позицій потрібен ряд реформ та місяці або роки роботи, а також – відео, презентації, культурні заходи. Втім, при цьому експерти зауважують: лого і справді допоможе достукатися до свідомості потенційних інвесторів і гостей. Адже обходитися без лого для країни так само нелогічно, як і, наприклад, підприємству.

Джерело: depo.ua