Про потрійну природу Homo politicus в Україні, або Україна починається не з пива

29 Травня 2018 10:55

Микола Томенко про участь Вакарчука у рекламі пива

Про дивний український народ написані томи монографій і статей.
А про людей політичних в Україні (homo politicus) ще більше.
Проте, зрозуміти поведінку всіх та окремих досі не надто вдається. Останні футбольні події дали додаткову поживу у цих етнопсихологічних пошуках і дають підстави сказати про ПОТРІЙНУ ПРИРОДУ ЛЮДИНИ ПОЛІТИЧНОЇ в Україні.

Мотивацію її діяльності та висловлювань можна означити у трьох вимірах:

  • ДЛЯ СВІТУ;
  • ДЛЯ НАРОДУ чи УКРАЇНИ;
  • ДЛЯ СЕБЕ або СВОЇХ.

От для прикладу історія з фіналом Ліги Чемпіонів:
– чиновники та активні – просто люди політичні, другий день святкують і смакують (часами за гроші на правах реклами)… високу оцінку єврофункціонерів та іноземних вболівальників цього дійства. Бо захід робився ж не для економіки і не для українців, а ДЛЯ СВІТУ.
І реформи для МВФ і боротьба з корупцією для Заходу і земля для інвесторів…
Окрім цієї, першої природної особливості є й інша – продемонструвати своє публічне життя для народу. Тут всі й патріоти й домогосподарки й зразкові батьки. І якщо ВЛАДІ вже МАЙЖЕ НІХТО не вірить, хоч весь фейсбук і твітер обпиши, то «новим політикам» певна довіра все ж є.

Але й тут, пересічного українця чекає розчарування, бо для Заходу – про пріоритет права, для народу – про повагу до Закону, а для себе те, що для себе. Проілюструю на прикладі.  Днями з`явилася реклама «ЛЬВІВАРНІ» за участі Вакарчука. І його фани, звісно скажуть, він же не пиво рекламує, а музей пива. А вкінці ще й дрібними літерами написано, що і безалкогольне пиво є. АЛЕ не треба вчитися в Америці, щоб розуміти – це рекламна кампанія Львівського пива і в Львіварні лекції про здоровий спосіб життя не читають, а пиво дегустують.
Принагідно нагадаю, що у 2008 році ВР ухвалила мій законопроект про «заборону зображення популярних осіб або пряме чи ОПОСЕРЕДКОВАНЕ схвалення популярними особами вживання …пива». Закон діє вже 10 років, а моя ініціатива була відповіддю на пропагування пива Андрієм Шевченком і братами Кличко в рекламі.

От і думаю я, як зробити, щоб старі й нові – люди політичні, спочатку починали діяти для народу й України, потім – для світу, а вкінці – трішечки для себе!


БО УКРАЇНА ПОЧИНАЄТЬСЯ НЕ З ПИВА –
ВОНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ЛЮБОВІ ДО РІДНОЇ КРАЇНИ І
ПОВАГИ ДО ЇЇ ЗАКОНІВ ТА ЛЮДЕЙ!