11 способів якнайкраще проявити себе на роботі

8 Червня 2017 10:38

Якщо ви все робите добре, то вас навряд чи звільнять. Але піднятися кар’єрними сходами просте “добре” теж не допоможе. Дізнайтеся, як досягти успіху, трохи змінивши модель своєї поведінки в офісі.

Завжди просіть відгук про вашу роботу

Ви вже відповідаєте певним сподіванням вашого роботодавця. Проте перевершити їх – означає виділитися з натовпу та показати себе хорошим командним гравцем. Але спочатку треба переконатися у тому, що ви чітко знаєте, чого саме від вас очікують.

Поспілкуйтесь зі своїм керівником, щоби краще зорієнтуватися у своїх обов’язках та зрозуміти, яким саме має бути результат вашої роботи. Зробіть такі діалоги своєю постійною практикою. “Так ви завжди будете в курсі того, які задачі є найбільш важливими саме зараз, а менеджер дасть поради щодо того, як виконати їх краще”, – радить Брюс Талган, засновник RainmakerThinking та автор книги “Керувати своїм босом — це нормально”. “Ви знаходитесь у становищі, коли менеджер почувається більш впевнено, уповноважуючи вас більшою відповідальністю”, – говорить він. – “І це становище має для вас чимало переваг”.

Виконайте тест Майєрса Бріґса

“Приділіть трохи часу у свій вихідний для виконання тесту Майєрса Бріґса”, – радить Ґейс Драмрайт, генеральний директор компанії POPin та автор книги “Management vs. Employees”. Отримавши результати, не відкладайте їх, а приділіть час для ретельного аналізу. Тест може сказати чимало про ваші сильні та слабкі сторони. “Коли ви зрозумієте, у чому ваша сила, зосередьтеся на проектах, які допоможуть проявити саме цей бік вашої особистості”, – каже Драмрайт.

Кажіть “Так” проектам, у яких можна проявити свої сильні сторони

Після розуміння того, у чому полягають сильні сторони вашої особистості, варто навчитись відмовлятися від участі у проектах, які вам не підходять. “Ви отримаєте чимало бонусів у вигляді визнання та поваги з боку колег, якщо матимете впевненість відмовляти у деяких випадках та, навпаки, брати участь у проектах, задачі яких допоможуть вам розкритися, як гарному фахівцю”, – радить Драмрайт. – “Так можна спрямувати свою енергію на те, що у вас виходить найкраще, не заглиблюючись у завдання, які інші можуть виконати ліпше за вас”.

Станьте спеціалістом з вирішення проблем

Більшість проблем, з якими ми стикаємося під час робочого процесу, не є новими або винятковими. Проаналізуйте, як подібні проблеми вирішувались раніше: які рішення були правильними, а які — ні. Це допоможе зорієнтуватися, як чинити далі. Цілком ймовірно, що ви знайдете універсальну стратегію, яку використовуватиме для вирішення багатьох проблем. “Усі дослідження доводять, що коли людина вчиться на вже відомих практиках або на тому, що постійно повторює правильні дії для розв’язання складних ситуацій, вона швидше за інших освоює науку правильного вирішення проблем, – каже Талган. – Таким людям набагато легше імпровізувати у складних стресових умовах та знаходити правильне рішення”.

Більше говоріть на зібраннях

Вас запросили на зібрання, тому що керівник ймовірно вважає вас компетентним та здатним зробити цікаві пропозиції. Не варто соромитися того, що ваш голос буде почуто. Говоріть, коли не згодні з чимось. “Не бійтеся створити невеличкий конфлікт, тому що спір є обов’язковою складовою роботи компанії, без якої її розвиток стає неможливим”, – каже Драмрайт. Керівництво потребує нових та цікавих пропозицій своїх співробітників. Тож якщо ви збираєтеся тримати рот на замку впродовж усієї зустрічі, потім не треба скаржитися, що ваша авторитетна думка не була прийнята до уваги.

Не будьте надокучливим emailerом

Використання пошти не за призначенням не робить вам честі, тому краще змінити свої звички, щоб не дратувати колег. “Якщо ви підключені до корпоративної розсилки, видаліть зі списку адреси тих, кому не будуть корисними у роботі ваші листи”, – каже Талган. Також не захоплюйтеся функцією термінових повідомлень, тому що згодом на них перестануть звертати увагу. “Електронні листи мають бути продуманими та доречними”, – каже експерт. Більше того, Талган радить спочатку відправити чернетку листа собі, перевірити її і тільки після того відправляти лист за призначенням.

Більше спілкуйтеся з колегами особисто

Передавати свої думки щодо поточного проекту за допомогою електронної пошти не дуже легко. Набагато важче перенести довгий ланцюг своїх роздумів у звичайний електронний лист. Тому краще обговорювати такі важливі речі тет-а-тет. Завітайте до офісу колеги, з яким хочете обговорити певні питання, або домовтеся про зустріч заздалегідь. Так ви набагато швидше досягнете компромісу.

Кажіть менше, слухайте більше

“Дивіться у два рази більше, ніж говорите, і слухайте у два рази більше, ніж говорите, – радить Талган. – Тільки таким чином ви зможете запропонувати дійсно цінні ідеї під час наради”. Уважно слухаючи колег, вам буде легше дізнатися, що їм потрібно від вас і що ви можете запропонувати. Найбільшу віддачу від розмови можна отримати, лише звертаючи увагу на невербальні сигнали, які дають зрозуміти, як краще відповісти.

Не будьте просто слухачем — будьте активним слухачем

Більшість людей присвячують час на нарадах роздумам про те, що вони хочуть сказати далі, а не тому, щоби уважно слухати інших та враховувати їхні точки зору. Активно слухаючи, не зосереджуючись на власній відповіді, ви стаєте більш відкритим та здатним сприйняти нову важливу інформацію. Тому краще змінити свою поведінку та зосередитись на виступах колег, ніж думати про те, як змінити їхню точку зору.

Будьте активним

Не варто думати, що колеги та керівництво не помічають вашого волонтерського підходу до роботи. Завжди дотримуйтеся обіцянок, допомагайте колегам виконувати завдання, які ви самі ж їм доручили. Якщо ви будете прощати іншим промахи, за які вони відчувають провину, то отримаєте репутацію командного гравця, якому можна довіряти.

Не забувайте про старий добрий професіоналізм

Такі очевидні вимоги до будь-якого співробітника, як своєчасність, організованість та врівноваженість є гарантією того, що бос вас помітить та відзначить як гарного та старанного члена команди. Звичка вдягатися так, як того вимагає дрес-код компанії, вміння робити хороші нотатки під час нарад для написання подальших звітів та своєчасне виконання пунктів зі свого робочого списку справ зроблять вам гарну репутацію на довгий час.

Від CIKAVOZNATY.COM.UA