На цьому під час круглого столу, присвяченому обговоренню нового проекту концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, наголосив директор Дніпропетровського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Олександр Марусов. Про це повідомляє сайт ОДА.
Попередню версію документу днями оприлюднило Міносвіти України. До 16 лютого триває громадське обговорення.
«Проект концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді передбачає новий погляд на самоусвідомлення людини. Ми повинні асоціювати себе не з містом, не з регіоном, а з державою Україна. Концепція не нав’язує нікому якогось безкомпромісного погляду на ті чи інші речі або події», – зазначив директор Дніпропетровського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Олександр Марусов.
Ще один учасник круглого столу, голова ради директорів шкіл Дніпропетровщини Віктор Міхненко наголосив, що громадське обговорення нового проекту концепції, перш за все, є можливістю зібрати широкий спектр думок і зробити кінцевий варіант програми дієвим і прийнятним для мешканців різних областей:
«На даному етапі триває обговорення, передусім у навчальних закладах. Поки що це не програма дій, а лише концепція, тому говорити про конкретні заходи поки що зарано. До 16 лютого кожен має можливість внести до концепції зміни та доповнення. Тобто освітянам різних областей цю програму не спустили, що називається, «згори». Зараз у всіх, кого це дійсно цікавить, є можливість висловити свої думки та зауваження», – упевнений він.
Крім того, за словами Олександра Марусова, для повномасштабної реалізації ідей концепції, після того як вона пройде необхідні етапи затвердження, необхідно буде «подолати прірву між середньою та вищою школами»:
«У школі є специфічні предмети і незалежно від профілю школи всі учні вивчають «Захист Вітчизни» та проходять через спільну систему виховної роботи. Потім іде дуже великий розрив. На сьогодні, на жаль, вища та середня школи у цьому не поєдналися. У виші, коли людина обирає певну спеціалізацію, курс «Захист Вітчизни» відпадає», – зазначив очільник військово-спортивного ліцею.
Загалом, на думку експертів, запропонований проект концепції має низку гуманістичних ідей. Зокрема, мова йде про виховання та збереження особистості людини як ключової будь-якого навчального процесу. Також важливу роль пропонують приділяти самовихованню.