17 червня прогулянкового трамваю Дніпропетровська виповнюється 18 років. Виявляється так званий ретро-трамвай не такий вже й старий.
Візитній картці Дніпропетровська – трамваю – виповниться 18 років. Всі ці роки вагончик радує пасажирів і в сезон курсує від вокзалу до ЦУМу.
«До 100-річчя дніпропетровського трамвая в 1997 році ми відремонтували два ретро-трамвая. Зелений з номером 001 зібрали за зразком трамвая, виготовленого франко-бельгійським товариством у 1895 році. Креслення ми відшукали в музеї, будували трамвай працівники наших вагоноремонтних майстерень. Що ж стосується другого ретротрамвайчика, червоного кольору з номером 002, то його відновлювати практично не довелося. У депо відшукали старий снігоочисник, підфарбували його, полагодили і випустили на святкування », – згадує директор КП« Міськелектротранспорт »Володимир Легкий.
Спочатку планували, що ретротрамваї поїздять по першому маршруту пару днів, а потім їх поставлять на постамент в якості пам’ятників першому трамваю Дніпропетровська. Але городянам настільки сподобалися прогулянки у відкритих трамваях, що Міськелектротранспорт засипали проханнями не прибирати трамваї з маршруту.
Транспортники прислухалися до людей і адаптували трамваї під щоденну експлуатацію. Так виявилося, що система гальмування зеленого трамвайчика недосконала і не варто «ганяти» його в гору. Хоча більше тижня він відпрацював на маршруті «Ж / д вокзал – ДІІТ», його маршрут вирішили скоротити до «Ж / Д вокзал – ЦУМ». А що стосується другого ретротрамвая, то його швидкість всього 5-10 кілометрів на годину і, якщо його випустити на лінію, то він зірве всі графіки руху. Тому після святкування 100-річчя дніпропетровського трамвая вагончик «002» поставили в депо.
Що ж стосується відкритого зеленого вагона, то він справно служить вже протягом 18 років. Правда, торік його капітально відремонтували. Трамвай не був розрахований на постійну експлуатацію, а планувався лише для демонстрації. Саме тому деякий час кондукторів цього ретротрамвая називали «бетмен», настільки вправно вони переміщалися по зовнішній сходинці вагона. За задумом конструкторів 1895 кондуктор в трамваї працював на зупинках і в нього не було необхідності під час руху пересуватися по салону. Під час капремонту суцільні лавки у вагоні розрізали, зробивши прохід для кондуктора. Тепер робота в ретротрамваї перетворилася в задоволення – з вітерцем і під музику.