Які переваги лазерних технологій перед іншими традиційними способами маркування продукції? Як за допомогою новітніх технологій можна підвищити якість продукції і захистити її від підробок? Чому лазерні технології важливі для українського виробника? Відповіді на ці та інші питання дізнавались дніпропетровські журналісти 25 червня 2015 року під час прес-конференції на тему: «Підвищення якості продукції та впровадження лазерних технологій маркування – запорука успіху українських виробників на європейському ринку».
З 01.01.2016 р. вступає в дію Угода про вільну торгівлю між Україною та ЄС. Європейські товари будуть безмитно виходити на український ринок. Отже всі українські підприємства мають бути готові до конкурентної боротьби з високоякісною європейською продукцією. Враховуючи ще і той факт, що з втратою російського ринку українські підприємства мають знаходити інші ринки збуту, то в цьому сенсі європейський ринок є одним з найперспективніших.
Щоб краще розкрити необхідність запровадження європейських стандартів в нашій країні, спеціалісти компаній «DATALOGIC» («Даталоджик») та «Оміа Глобал» презентували у Дніпропетровську новітні лазерні маркувальні технології, які були розроблені безпосередньо для інтегрування в українське виробництво. Вони вже здобули широке розповсюдження у світі, а їх застосування є загально прийнятою практикою в країнах ЄС.
За словами Алеша Ербежника, директора компанії «Оміа Глобал» (Словенія), яка є офіційним дистриб’ютором продукції «Даталоджик» у Східній Європі, таке лазерне маркування продукції не лише виступає гарантом якості, а й захищає її від підробок та дає можливість вийти на європейський ринок: «Майже будь-яка промисловість, яка підлягає європейському законодавству, повинна маркувати свою продукцію. Лазерні технології мають певні переваги. Це зниження ціни і вартості продуктів. Також завдяки маркуванню ми можемо відслідковувати продукцію по всій митній території».
«Технології лазерного маркування дають можливість наносити перманентне маркування. Це означає, що маркування існує довше, ніж сам продукт. І якщо, приміром, продукт зламався чи вийшов з ладу, є можливість відслідкувати, де він був виготовлений, і з’ясувати причину поломки, – додав Олексій Кононець, керівник проекту з розвитку лазерних технологій в Україні. – До того ж маркування лазером набагато дешевше, ніж маркування традиційними методами. Наприклад, на 1 євро вартості можна нанести до 2500 маркувань».
Він розповів, що за євростандартами, виробник, який виготовив неякісний товар чи допустив брак, повинен повністю відкликати продукцію, що містить прихований дефект, з випущеної лінійки. «Якщо ж компанія застосовує лазерне маркування, то можна чітко відстежити, який сегмент товару виявився бракованим. І тоді, довівши, що неякісною є не вся серія продукції, відкликається лише ця частина. В Україні, на жаль, розуміння якості інше – трапляються ситуації, коли підприємство або намагається уникнути відповідальності за обслуговування бракованої продукції, або продає її дешевше і без гарантії», – зазначив Олексій Кононець.
Влад Котов, директор компанії “Бізнес Шаркс”, партнер проекту, спеціаліст з іноземних інвестицій, вважає, що на сьогодні майже усі підприємства в Україні мають дві проблеми – це ціна і якість. «Щоб вийти на європейський ринок, потрібно надати гарну якість за середню або навіть за мінімальну ціну. Нові модернізаційні технології для виробництва – це новий рівень. Вони надають таку можливість, оскільки є суттєво дешевшими. По собівартості з лазерними технологіями не може конкурувати жоден інший спосіб нанесення маркування. Крім того, один лазер споживає енергії, як один фен для волосся. І наносить маркування дуже швидко. Тому ми запрошуємо іноземних партнерів, розповідаємо українським виробникам про очевидні переваги, демонструємо технології в дії», – розповів Влад Котов.
Лазер здатний нанести будь-який малюнок чи інформацію – це інформація про продукт, серійний номер та кількість виробленого товару, логотип компанії, технологія, яку використовували для вироблення товару, дата виробництва, відповідальна особа тощо.
«За допомогою лазерної технології можна наносити маркування на кулі та снаряди, а не тільки на саму зброю, з якої випускають ці кулі. В Росії саме лазерними технологіями вся зброя була промаркована ще кілька років тому, – розповів керівник проекту Олексій Кононець. – Є певні стандарти НАТО і кожної армії, члена НАТО. Там обов’язковому маркуванню підлягає вся продукція, яка тільки може бути промаркованою. В Україні такого нема, в Україні на корпусі зброї наноситься маркування «ударним» методом».
«Першою почала використовувала лазерний вид маркування автомобільна індустрія. Та ми впевнені в перспективності українського ринку, тому беремо на себе зобов’язання встановити в найкоротші терміни наше обладнання та інтегровані рішення для кожного нашого клієнта – українського виробника продукції. І забезпечити безперервне сервісне обслуговування» – запевнив Алеш Ербежник.
Зрештою, лазером можна промаркувати і сувенірну продукцію та інші, не такі важливі речі. І спеціального додаткового навчання у вузах з підготовки фахівців для роботи з лазерними технологіями для цього не потрібно. У цьому журналісти особисто переконались. В кінці прес-конференції спеціалісти компанії «Даталоджик» продемонстрували роботу обладнання і кожен з учасників заходу отримав на згадку «іменну» авторучку.
Віра Касьянова