Минулого тижня прем’єр-міністр України Володимир Гройсман анонсував підвищення заробітних плат майже вдвічі – до 3 200. На думку експерта з Дніпра, члена ради «Ліги аудиторів України» Михайла Крапивко, насправді, перспективи не такі вже й райдужні. Свою думку він висловив на прес-конференції в медіа-центрі ДНІПРО ПОСТ.
«Хто у нас реально безпосередньо прив’язаний до цієї цифри? Вся бюджетна вертикаль. У них тарифікація йде від мінімальної заробітної плати. Для них автоматом піднімуться їхні доходи. Але. Якщо буде джерело фінансування, якщо в бюджеті з’являться ці гроші. Велике питання з дефіцитом бюджетів: як місцевих, так і центральних. Ми постійно чуємо про заборгованість із зарплати бюджетникам. Я побоююся, що ця цифра стане більше », – сказав Михайло Крапивко.
За словами Михайла Крапивко, розмір мінімалки підвищить податки підприємцям.
«Ставка впливає на розмір єдиного податку 1 і 2 групи, ЄСВ підприємців (якщо сьогодні вони платили 22% від +1378 грн, то з наступного року доведеться платити 22% від 3200 грн), єдиний податок (обчислюється для 1 групи – 10% від мінімальної заробітної плати, для другої – 20%).
Для найманих працівників у нас є норма в ЄСВ, що внесок роботодавця за найманого працівника становить 22% від його заробітної плати, але не нижче мінімальної. Підприємці не зовсім зобов’язані підвищувати зарплату своїм найманим людям, але платити в бюджет вдвічі більше зобов’язані. Також це впливає на індексацію заробітної плати. У нас змінилося положення про індексацію заробітної плати. Там є 2 складові: зміна мінімального розміру і рівень інфляції. Узагальнюючи це все, можна сказати наступне. Перше – та категорія фізосіб-підприємців, які самостійно або з невеликою кількістю помічників ведуть свій бізнес, на них збільшиться фінансове навантаження. Тобто, підприємець 2 групи (в основному, це наша торгівля, побутові послуги, де є найманий хоча б 1 людина) повинен буде щомісяця перераховувати до бюджету близько 1500 грн. На найманих працівників збільшаться внески, відповідно, підприємці спробують скоротити цю робочу силу – або перевести на сумісництво, щоб зменшити витрати на оплату праці, або просто скоротивши кількість людей, щоб збільшити продуктивність праці. Це до того, що люди побоюються скорочень. Такі скорочення реально можуть бути, але ніхто не говорить про скорочення діючих суб’єктів підприємницької діяльності. А їх теж буде висока кількість скорочень. Тому що у нас влада любить говорити, що все єдинники – прям схеми олігархів. Але коли ми ходимо по місту, ми бачимо не тільки магазини, що торгують шубами, а й магазинчики, що торгують тим же хлібом, продуктами, виробами. Це великий сегмент за кількістю суб’єктів, він реально буде стояти перед питанням виживання. Що стосується юридичних осіб – там те ж саме по найманому персоналу, отже, будуть спроби скоротити кількість співробітників. Невеликі підприємства з 5-10 осіб вирішуватимуть питання закриття. Там, де бізнес не є надрентабельних. У нас влада часто скаржиться, що коли знизили розмір ЄСВ (було 36,7% і стало 22%) вони не побачили очікуваної вдвічі більшою детінізації. Але вони не врахували, що це був дуже важкий рік для української економіки – стагнація, відсутність платоспроможного попиту і т. Д. І все це, звичайно ж, позначилося. Завдяки цьому зниження хтось підвищив зарплату, а хтось просто зумів вижити », – сказав Михайло Крапивко.