Права покупця в магазині. Як повернути товар, та чому ми не повинні платити за ненавмисно зіпсований товар

16 Серпня 2018 20:13

права покупця

Як не натрапити на обман та маніпуляцію працівників супермаркетів, як зберегти свої гроші та на які права покупець може розраховувати при відвідування торгового закладу.

Юрист, керуючий партнер юридичної компанії “Максименко і партнери” Ярослав Максименко розповів 5.ua, як не натрапити на обман та маніпуляцію працівників супермаркетів, як зберегти свої гроші та на які права покупець може розраховувати при відвідування торгового закладу.

Вимагають гроші за випадково зіпсований товар

Відповідно до статей 323, 668 і 1166 ЦК України власник товару несе відповідальність за ризик його знищення чи пошкодження. До того моменту, поки покупець не оплатив товар на касі, власником товару є магазин.

 

Супермаркет має забезпечити надійне зберігання товару на полицях. Також, можна переглянути камери спостереження, де буде чітко видно навмисно людина пошкодила товар чи випадково.

Якщо все ж адміністрація магазину буде вимагати гроші у вас за зіпсований товар, то виплату вона може отримати лише в судовому порядку, тобто супермаркет має ще довести, що людина зробила це навмисно.

Якщо ви хоче сфотографувати товар або зняти відео в магазині

Збирати в магазині і розповсюджувати фото та відео в Інтернеті відвідувач має повне право.

Супермаркет ще має подякувати людині за безкоштовну рекламу. Якщо ж говорити серйозно, то тут діє публічна оферта, тобто пропозиція від магазину укласти договір купівля-продажу товару необмеженому колу осіб.

Якщо охорона вимагає у вас сумку для огляду

На захист покупця існує постанова Кабміну України номер 833 від 15 червня 2006 року “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”. На виході з магазину охорона не має права перевіряти у вас вміст сумки. Якщо ж у неї виникла підозра, що людина щось вкрала, то повноваження охорони обмежується тим, що вона має викликати поліцію і надати правоохоронцям відео з камер спостереження.

Тобто охорона не має права затримувати людину, відвести її в іншу кімнату, допитувати її, проводити огляд, виховні бесіди і тому подібне.

 

Чи обов’язково класти речі у камери зберігання

Ні власник супермаркету, ні охорона не несуть відповідальності за залишені речі в камері зберігання і про це вони зазначають, наприклад, за допомогою вивіски “Адміністрація не несе відповідальності за залишені речі”.

Класти речі в камери схову не обов’язково, змусити вас до цього ніхто не може. Їх встановили при вході в магазин для того, аби відвідувач міг залишити там речі, які продаються в цьому супермаркеті, наприклад, напої чи їжа. Якщо у вас речі більш цінні, то ви можете взяти товар з собою, але на касі показати чек з того магазину, де ви придбали речі.

Навіть якщо у вас немає чеку, а в охорони виникає питання щодо товару, то можна запропонувати разом переглянути камери спостережень. На них буде видно, що людина вже зайшла з цими товаром і не брала його з полиць.

В яких випадках можливо повернути товар назад у магазин і забрати свої гроші.

Неспоживчі товари можна повернути протягом 14 днів із дня покупки. Якщо ж мова йде про споживчі товари, то їх можна повернути до моменту закінчення терміну придатності. Втім, варто зазначити, якщо умови зберігання товару, наприклад температури, були порушені, то товар вам не повернуть.

Якщо людина хоче повернути товар, який був куплений уже зіпсованим, то краще це робити відразу. Тому що потім буде дуже важко довести, що товар був куплений саме в такому стані.

Також можуть відмовити повернути товар, якщо була пошкоджена упаковка, наприклад, молоко в пакеті, або ж якщо у вас немає чеку, який підтверджує, що товар було придбано саме в цьому магазині.

Якщо на касі ціна на товар відрізняється від вказаної на ціннику

Тут вступає в дію постанова Кабміну №833 “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”, а також наказ Міністерства економіки України №104 від 15 квітня 2007 року “Про затвердження Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами”, де вказано: якщо ціна на ціннику одна, а в чеку інша, то людина має право купити товар саме за тою ціною, яка вказана в ціннику.

Тобто покупця не має хвилювати той факт, що працівники магазину не встигли змінити старі цінники на нові. Адже з того моменту, як людина взяла товар і пішла з ним на касу, вона надає згоду на укладення договору купівлі-продажу, а тому погодилася саме на цю ціну.

Якщо касир відмовляється продавати товар за вказаною ціною, вам необхідно викликати адміністратора і встигнути сфотографувати цінник, поки його не змінили працівники магазину, а також внести запит у книгу “Скарг і пропозицій”.

Якщо у продавця немає решти.

На цей випадок існує стаття 17 Закону України “Про захист прав споживачів”. Якщо немає решти, то розмінювати купюру має йти саме касир. Крім того, покупця немає хвилювати, якщо термінал чи каса в магазині не працює. Продавець має продати товар в будь-якому випадку. Також продавець не має права віддавати решту будь-яким іншим способом, наприклад, цукерками чи бонусами на картку, лише грошима.

 

Касир не має права відмовити продати товар, якщо немає решти. Магазин вже запропонував договір купівлі-продажу і відмовити на основі того, що у них немає решти, не можуть.

У яких випадках можна заходити в магазин з тваринами

Вхід з тваринами до магазину суперечить санітарним правилам і нормам. Адже домашній улюбленець може понюхати товар чи взяти його в зуби. Втім, якщо при в ході в магазин немає попереджувальної вивіски “З тваринами вхід заборонено”, то заборони вам цього ніхто не може.

Якщо вивіски немає і людина дуже хоче зайти з твариною в супермаркет, а її охорона не пропускає, то можна порадити охороні, щоб вони викликали правоохоронні органи. Тому що обмежувати свободу пересування людини, охорона не має права.

Якщо ви бачите вивіску “руками не чіпати”

Людина має право чіпати і щупати товар, адже вона хоче його купити, тому, якщо це одяг, мусить його приміряти.

Існує єдине обмеження щодо спідньої білизни. Там примірка не допускається, бо це порушує санітарні норми. Це стосується як трусів, так і бюстгальтерів.

 


Вподобайте Рідна Дніпропетровщина у Facebook щоб знати більше!

facebook.com/RidneDnipro
Рідна Дніпропетровщина Микола Томенко  Рідна Дніпропетровщина у Фейсбук


 

Джерело: 5 канал