Невідкладна допомога не доставить людину в лікарню – тепер за викликом до хворого приїжджає профільний фахівець.
З 1 вересня змінюється специфіка роботи невідкладної медичної допомоги в Києві, Дніпропетровській, а також у Харківській, Вінницькій та Полтавській областях.
На автомобілі швидкої тепер ставлять GPS-маячки, щоб диспетчер відправляв на виклик найближчу машину.
У столиці виклики за номером «103» братимуть фахівці, які вирішують, чи потрібна невідкладна допомога, або краще відправити «швидку».
Відзначимо, швидка допомога виїжджає на виклик, якщо життя людини загрожує небезпека, або потрібна екстрена медична допомога. На відміну від «швидкої», невідкладна допомога не доставить людини в лікарню – зате по «швидкій» до хворого приїжджає профільний фахівець: сімейний лікар, педіатр або терапевт.
Такі фахівці надаватимуть невідкладну медичну допомогу щодня з 8:00 до 20:00 в будні дні, і з 9:00 до 15:00 у вихідні та святкові дні.
Ще одним нововведенням стане те, що всі розмови з диспетчером Центру екстреної медичної допомоги будуть записуватися, щоб поліпшити якість обслуговування і зменшити кількість скарг на незадовільний спілкування з медиками.
Нагадаємо, зараз в Україні медична допомога не прив’язана до місця реєстрації або проживання.
Кожен може вибрати терапевта, педіатра або сімейного лікаря в будь-якому медичному закладі, а гроші за обслуговування у лікаря заплатить держава.
Крім того, в Києві працює онлайн-система eHealth, яка дозволяє записатися до лікаря через інтернет.
Правда, кияни досі скаржаться, що не всі лікарі в ній зареєстровані, так що знайти там свого дільничного терапевта не завжди вдається – як і записатися на прийом на наступний день.
В чому різниця
«Невідкладна допомога» приїде, якщо у вас підвищена температура, нестерпний головний біль або загострення хронічних захворювань.
А на екстрені випадки на кшталт ДТП, пожеж або аварій, коли людського життя може щось загрожувати, відправлять «швидку».
Але якщо лікар «невідкладної допомоги» прибув на виклик і бачить серйозне погіршення здоров’я пацієнта, що загрожує його життю, він може викликати бригаду «екстреної допомоги».
Кожен дзвінок запишуть
У Києві нові правила почнуть діяти вже з 1 вересня. Записуватимуться всі дзвінки і розмови, що надходять диспетчеру Центру екстреної медичної допомоги. Номер того, хто викликає «швидку», буде ідентифікуватися автоматично.
Мета нововведення – миттєва перевірка скарг з приводу неналежних дій медиків, а також заяв про те, що виклик зовсім відмовилися фіксувати.