Перевізники Дніпра вкотре подали розрахунки на підвищення тарифів, у яких завищили свої витрати і зменшили свої доходи. Про це повідомляє Дніпроград із посиланням на Громадський контроль.
Перевіряти ці розрахунки має Департамент транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради. Утім, як зазначають активісти, управління їх або не контролює, або робить це халатно, більше довіряючи словам, ніж цифрам.
Так, наприклад, спираючись на розрахунки підприємства ТОВ “Автотранссервіс”, в середньому за одну поїздку на великих автобусах “Лоцман” №121 проїжджає усього 20 осіб, а за маршрутом №120 – 14 осіб. Амортизація автомобілів MB Sprinter на маршрутах №51 та №56, які обслуговує АТП 11205, становить 5,6 тисяч гривен, витрати на обслуговування складають від 13 до 17 тисяч гривень, хоча середні витрати на технічне обслуговування аналогічних машин по іншим підприємствам – усього від 1,2 до 3 тисяч гривень.
“Є і відверте шахрайство – згідно з розрахунками підприємства ТОВ “Автотранссервіс”, витрата палива по маршруту №66 у Спринтера становить 36,6 л на 100 км, при реальному 11-13,5 л на 100 км. Не дивно, що з такою витратою палива розрахунковий тариф вийшов значно більше 10 гривень”, – коментують активісти.
Крім того, сам департамент опублікував аналіз регуляторного впливу (необхідний при підвищенні вартості проїзду) з багатьма неточностями. Серед основних причин підняття тарифу у документі вказали підвищення вартості дизельного палива.
“У документі фігурує ціна дизельного палива – 31 грн за літр., При цьому зараз на заправках ціна ДП близько 28 грн, а на опті і зовсім 27 грн. З урахуванням того, що документи опублікували 22 січня, ціна палива явно неактуальна. У день публікації АРВ вартість палива перебувала на тому ж рівні, що і рік тому під час минулого підвищення тарифу”, – додали у Громконтролі.
Проблем додає ще й те, що у місті досі відсутня сучасна транспортна мережа, міська влада не може зробити об’єктивні виміри пасажиропотоку, а дніпрян возять застарілі автобуси й “Спрінтери”, адже у місті відсутні конкурси на маршрути – майже половина перевізників їздять без діючих договорів.
Аби побороти транспортну мафію, дніпрянам радять написати листа до департаменту в рамках проходження процедури підвищення тарифів на дві поштові адреси: admintrans@dniprorada.gov.ua та vrp@dmr.dp.ua. У листі – обґрунтувати, чому не варто підвищувати вартість проїзду на вашому маршруті, а також запросити розрахунки вартості перевезення.
“Згідно із законодавством, підвищити тариф зможуть лише після того, як нададуть відповідь на всі подібні листи. Тому чим більше їх буде, тим більше ми матимемо часу на громадське обговорення тарифоутворення”, – зазначили у Громконтролі.
Після цього необхідно звернутися до депутата свого округу із наступними запитаннями: чи перевіряв він розрахунки на проїзд на ваших маршрутах, чи може він надати інформацію про розвиток транспортної мережі міста, а також коли відбудеться конкурс на перевезення і оновлення рухомого складу.
Автор: Домінік ФРАНКО