4-й щорічний Міжнародний торговий форум LIM-2018 визначив проблеми та перспективи українського експорту з погляду стратегічного маркетингу

В економічному плані Україна на 30 років відстала від Китаю.
З 31.05 по 01.06. 2018 року у Торгово-промисловій палаті України відбувся 4-й щорічний Міжнародний торговий форум LIVE INTERNATIONAL MARKETPLACE KYIV 2018 для підприємств лідерів галузі FMCG (товарів повсякденного попиту для споживачів).
У форумі брали участь близько 500 представників українського та іноземного бізнесу з понад 15 країн, торговельних мереж різних країн.
Зокрема, це – американська мережа магазинів різних форматів Dollar General Corporation, найбільша роздрібна мережа Іспанії Mercadona, велика роздрібна мережа Литви Norfa, що свідчить про зацікавленість в українській продукції. З боку українського бізнесу були національні виробники, представники міжнародних інвестиційних фондів, які діють в Україні, та інші. Представники українських виробників мали можливість ознайомитися з досвідом підприємств, які вже експортують продукцію за кордон, а також – налагодити зв’язки із закордонними рітейлерами, взяти участь у В2В-переговорах «байер-постачальник» для товарів та послуг і відвідати наступного дня низку українських підприємств.

На форумі працювало  4 дискусійні панелі за участю 50 спікерів:

  • «Рітейл, дистрибуція та бренди – «зроблено в Україні». Майбутнє FMCG-бізнесу в Україні»;
  • «Рітейл майбутнього – ключові зміни та інновації»;
  • «Експорт українських товарів на зарубіжні ринки»;
  • «S&OP. Планування продажів та операцій у ланцюзі постачання. Інновації в Supply Chain».

 

90% продуктів харчування, які споживають українці, є українськими, – Голова ТПП України.Відкриваючи форум, Голова ТТП України Геннадій Чижиков відзначив, що 90% продуктів харчування, які споживають українці, є українськими, не дивлячись на те, що в Україну експортують продукти харчування багато іноземних компаній.

В ході виступів та дискусій було відзначено декілька важливих ознак, що характеризують поточну ситуацію України з погляду маркетингу:

  1. Зараз в Україні є вікно для експорту під Privat Label, оскільки в Україні дешева сировина та робоча сила. Але це не буде тривати недовго. Єдиною перспективою для розвитку є експорт під власним брендом і освоєння світових ринків. За приклад зростання по такій стратегії була наведена історія бренду молдавського вина, виробник якого ще  кілька років тому мав прибуток $1,2 млн. та кредити $18 млн. Після втрати ринку РФ компанія перейшла на бренд преміум сегменту, ціна пляшки підвищилась з 1 євро до 10-20 євро. Сьогодні 80% продукції компанія експортує до ЄС, а на ринку Румунії продукція стала лідером ринку. Прибуток компанії у минулому році склав $12 млн., а після виведення на біржу капіталізація компанії склала більше $100 млн.
  2.  На думку китайських бізнесменів, українці закриті: ми варимося у власному соку і перебуваємо поза контекстом світових подій, зазначив один з українських доповідачів, який мав переговори з представниками китайського бізнесу. На думку китайських бізнесменів, Україна зараз знаходиться на такому етапі як Китай 30 років тому. Китай відкрився і став стрімко розвиватись. Якщо Україна не включиться у світовий простір, розвитку не буде.
  3. Основні проблеми по поширенню продукції з України у світі – це якість та кадри, оскільки багато фахівців виїжджають реалізувати себе за кордоном.
  4. Також було зазначено, що джерелом таких рушійних для торгівлі наук як маркетинг та психологія у світі є США, тому цим наукам потрібно навчатись і бажано безпосередньо у американців, а не у представників інших країн.
  5.  У світі пройшла епоха монопродуктів, зараз виробники шукають та виробляють складні продукті, які виконують декілька функцій, як наприклад: «Кіндер Сюрприз» (цукерка, подарунок та іграшка), «Лего» – також азбука, телефони-фотоапарати та ін.

«Дослідження споживачів з метою пошуку ринкових ніш (товарів з новими комплексними властивостями) є важливим етапом для розвитку або започаткування нових бізнесів. Для максимізації дохідності на вільних ринках, генерація споживчого попиту на брендовану продукцію є поки безальтернативним способом розвитку бізнесу. Лише генерація саме попиту у кінцевого споживача на зарубіжних ринках може забезпечити стабільний і прибутковий експорт з України» – повідомив з форуму спеціальний кореспондент ВН з економічних питань, експерт із досліджень і стратегічного маркетингу Роман Колядюк.
Загалом, виступи та дискусії зводились до того, що Україні потрібно експортувати не сировину з мінімальними прибутками, а готову продукцію з великою доданою вартістю та під власним брендом, як це роблять міжнародні та транснаціональні компанії.Автори:
Кореспондент ВН Дмитро Сосновський (AMGC)
Cпеціальний кореспондент ВН з економічних питань Роман Колядюк (AMGC)