У Дніпрі дали старт активній фазі добудови метрополітену. Вперше за багато років під землею прогримів експериментальний вибух, який тривав 7 секунд. Випробування пройшло на перегоні між станціями «Вокзальна» і «Театральна» на глибині 48 метрів. За словами фахівців, вибух провели в рамках технічних норм, а рівень коливань ґрунту не перевищив показників при русі трамвая. Такі вибухові випробування повинні допомогти відстежити геологічні зміни і скорегувати подальший хід добудови метрополітену.
Вибуховий пристрій в дію привів особисто мер Борис Філатов. Він не приховує – хвилювався, хоча все пройшло добре. Початок активної фази робіт мер назвав історичною подією для міста. «Нарешті ми зрушили цей процес з мертвої точки. До цього були підготовчі роботи. Це – перший пробний вибух. Попереду ще два. Головне, щоб усі вимоги техніки безпеки були дотримані», – сказав мер.
Специфіка будівництва метрополітену в Дніпрі – складні ґрунти і підземні води. Крім того, в центральній частині міста розташовано чимало історичних пам’яток. Минулого літа мер вивчав досвід міста Ренн у Франції. Його характеристики дуже схожі на дніпровські. Результати експериментальних вибухів у Дніпрі допоможуть обчислити, зокрема, обсяг зарядів, які в подальшому будуть використовуватися для підземних підривів. Від цього залежатиме безпека житлових будинків та інших споруд на поверхні. Під час випробувань метробудівці протестують також нову австрійську методику з проходження тунелів у підземці.
Останній вибух в ПАТ «Дніпрометробуд» провели ще 5 років тому. З тих пір активне будівництво не велося. Тепер здати комплекс в експлуатацію планується у вересні 2021 року.
Будувати метрополітен у Дніпрі почали ще в 1980 році. 22 роки тому запустити вдалося лише 6 станцій загальною протяжністю близько 7 км. Це – найкоротший підземний маршрут у Європі. За 12 хвилин по ньому можна доїхати від житлових масивів Покровський і Червоний Камінь до залізничного вокзалу. Після добудови станцій «Центральна», «Театральна» та «Музейна», загальна довжина підземки досягне вже 11,1 км. Контракт на добудову першої лінії метро підписаний між мерією та турецькою компанією Limak.
Варто зазначити, що в останнє десятиліття метрополітен у Дніпре фінансувався за залишковим принципом. Дотації на потреби підземки почали рости тільки цього року. Минулого року Дніпровський метрополітен перевіз близько 7,4 млн пасажирів, більше третини з них – пільговики.
За матеріалами: Газета “День”.